[Greek Alert] Μεγαλώνει η από αέρος απομόνωση της χώρας από ΗΠΑ, Ε.Ε. και Ασία

 
Σε αεροπορική απομόνωση περνά η χώρα μας, καθώς οι περικοπές συχνοτήτων και κυρίως η αναστολή δρομολογίων αποτελούν πλέον μια σκληρή πραγματικότητα για την ελληνική αγορά.
 Σε αεροπορική απομόνωση περνά η χώρα μας, καθώς οι περικοπές συχνοτήτων και κυρίως η αναστολή δρομολογίων αποτελούν πλέον μια σκληρή πραγματικότητα για την ελληνική αγορά.
Η πρόσφατη απόφαση της Delta Airlines να διακόψει από το φθινόπωρο τις απευθείας πτήσεις...  Ελλάδας - ΗΠΑ φαίνεται ότι αποτελεί το τελειωτικό πλήγμα, που κόβει τους δεσμούς της χώρας με την Αμερική.

Μέσα σε μόλις τρία χρόνια, από πέντε απευθείας πτήσεις που εκτελούνταν την εβδομάδα, δεν θα πραγματοποιείται καμία, και για πρώτη φορά ύστερα από 45 χρόνια δεν θα συνδέεται αεροπορικώς η χώρα μας με τις ΗΠΑ. Η Delta ήταν η τελευταία εταιρεία που είχε μείνει στην εν λόγω γραμμή, καθώς ακόμη και η US Airways, που συνδέει Αθήνα με Φιλαδέλφεια, έχει εντάξει στο πρόγραμμά της το δρομολόγιο μόνο για τη φετινή θερινή περίοδο. Νωρίτερα η Ολυμπιακή είχε διακόψει τη σύνδεση, όπως και η Continental. Την ίδια πολιτική ακολούθησε και η United Airlines που διέκοψε τις απευθείας πτήσεις πριν από ένα χρόνο. Δρομολόγια προς τις ΗΠΑ υπάρχουν αυτή τη στιγμή μόνο μέσω ανταποκρίσεων με άλλες πόλεις.
Πώς φτάσαμε όμως ώς εδώ; Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο πάλαι ποτέ εθνικός αερομεταφορέας, η Ολυμπιακή, στις «μέρες δόξας» του έκανε ό,τι μπορούσε για να περιοριστεί ο ανταγωνισμός σ’ αυτές τις πτήσεις. Κι ως γνωστόν, όπου δεν υπάρχει ανταγωνισμός δεν υπάρχουν όφελος και... συνέχεια. Μάλιστα, κατά τα τελευταία χρόνια λειτουργίας του με το παλαιό καθεστώς, οδηγήθηκε σε μεγάλες περικοπές μακρινών προορισμών προκειμένου να αντιμετωπίσει τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που είχε δημιουργήσει. Αποτέλεσμα; Η αδυναμία του κράτους να διοικήσει και να διαφυλάξει τα συμφέροντα μιας μεγάλης εταιρείας, όπως ήταν η Ολυμπιακή, οδήγησε με τον τρόπο της στη σημερινή εικόνα απομόνωσης της χώρας.
Κρίσιμο ρόλο ωστόσο έπαιξε και μια σειρά από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα οι ακριβές υπηρεσίες του «Ελ. Βενιζέλος», που οδήγησαν τη χώρα όχι μόνο εκτός της αμερικανικής αγοράς, αλλά κι εκτός δεκάδων άλλων προορισμών, με τις αποχωρήσεις ξένων αεροπορικών εταιρειών να αυξάνονται σημαντικά. Για παράδειγμα, απώλεια για την ελληνική αγορά, αλλά και για το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», αποτέλεσε η αποχώρηση της THAI Airways, η οποία δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα επί 36 χρόνια, αλλά πλέον έχει διακόψει την απευθείας σύνδεση με την Μπανγκόκ. Το δρομολόγιο Αθήνα – Μπαχρέιν δεν εκτελείται πλέον από την Gulf Air, η οποία διέκοψε την ίδια περίοδο και τη σύνδεση με τη Δαμασκό. Τέλος, μέσω


--
Ανάρτηση Από τον/την greekalert στο Greek Alert τη 7/31/2012 09:26:00 μμ