[ΕΓΕΡΣΙΣ2] Η διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

Την πορεία διάλυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας έχει προδιαγράψει η διαβόητη 7ης Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στη διαμόρφωση της οποίας συνέβαλαν  και στηρίζουν τα κόμματα που υποστηρίζουν την ΕΕ
 Οι "Ελληνες" εφοπλιστές αυτή τη στιγμή κατασκευάζουν 437 πλοία σε ξένα ναυπηγεία όμως είναι αυτοί που επέβαλαν  την 10ετία του '90 την ιδιωτικοποίηση ή το κλείσιμο των ελληνικών ναυπηγείων. Ετσι οι ναυπηγικές βιομηχανίες της χώρας από τις μεγαλύτερες μονάδες της Ευρώπης, όπως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τρομακτικές παραγωγικές δυνατότητες, παραδόθηκαν στους ιδιώτες, για να «γλιτώσουν» δήθεν...
από το «λουκέτο», και με μεγάλη «προίκα».
Όλοι αυτοί οι ειδικοί μας είχαν τουμπώσει το κρανίο με τα παραμύθια οτι οι επιχειρηματίες θα έφερναν την «ανάπτυξη» και οι εργαζόμενοι θα «έτρωγαν» με «χρυσά κουτάλια».
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ:
Οκτώβρης 2001. Το ΠΑΣΟΚ παρέδωσε το ναυπηγείο στη γερμανική πολυεθνική «HDW», έναντι μόλις 1,5 δισ. δραχμών, η οποία στη συνέχεια απορροφήθηκε από την επίσης γερμανική πολυεθνική «Thyssen Krupp», ενώ όταν πωλήθηκε το ναυπηγείο ήδη «έτρεχαν» παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού άνω του 1,3 τρισ. δραχμών.Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν το μεγαλύτερο σε δυναμικότητα ναυπηγείο στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο στους εξής τομείς:  νέων κατασκευών πολεμικών πλοίων επιφάνειας και υποβρυχίων, επιβατηγών και άλλων τύπων πλοίων, σε επισκευές και μετασκευές πλοίων, βιομηχανικές μεταλλικές κατασκευές και επισκευές αμαξοστοιχιών για τον ΟΣΕ και τους ΗΣΑΠ. Οσον αφορά τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναφερόταν ότι: «Βρίσκονται στο Σκαραμαγκά Αττικής σε μια έκταση 832 στρεμμάτων. Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν και 3 πλωτές δεξαμενές χωρητικότητας 30.000, 37.000 και 60.000 DWT, καθώς και δύο μόνιμες δεξαμενές χωρητικότητας 250.000 και 500.000 DWT, με την τελευταία να αποτελεί μία από τις τέσσερις που κατασκευάστηκαν ποτέ στην Ευρώπη.
Η «Thyssen» πούλησε τη δεξαμενή των 60.000 τόνων σε ναυπηγείο στην Τουρκία!!! πούλησε το λιμάνι, μεταβίβασε το 2009 το τμήμα τροχαίου υλικού σε μία εταιρεία-«φάντασμα» με αποτέλεσμα επί της ουσίας να κλείσει και οι 160 εργαζόμενοι του τμήματος είναι ακόμα και σήμερα απλήρωτοι. Το Σεπτέμβρη του 2010,  μεταβιβάστηκε το 75% των μετοχών του ναυπηγείου στο αραβικό μονοπώλιο «ADM» (το υπόλοιπο παρέμεινε στην «Thyssen») και έκλεισε το εμπορικό τμήμα του ναυπηγείου για 15 χρόνια επικυρώνοντας απόφαση της Ευρωπαϊκής Ενωσης που εκδόθηκε με πρόσχημα κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο την περίοδο του 1996. Ταυτόχρονα τα δύο μονοπώλια μέχρι τώρα έχουν τσεπώσει 2,3 δισ. ευρώ από τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού. Τα 450 εκατομμύρια δόθηκαν μέσα στον τελευταίο χρόνο και από τα 4 υποβρύχια συν δύο (πρόγραμμα αξίας σύνολο 4 δισ. ευρώ), που είναι το εξοπλιστικό πρόγραμμα, τα μονοπώλια έχουν παραδώσει μόνο το «γνωστό» «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» που γέρνει.
Οσον αφορά τους εργαζόμενους, από τους κοντά 2.000 που ήταν όταν ιδιωτικοποιήθηκε το ναυπηγείο σήμερα είναι 1.000. Τα αραβογερμανικά μονοπώλια έχουν επιβάλει σε βάρος των εργαζομένων το μέτρο της εκ περιτροπής εργασίας που θα είναι σε ισχύ ως τον Οκτώβρη και ήδη διανύουν τον 4ο μήνα απλήρωτοι! Επιπρόσθετα στις 11 Ιούλη ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση ότι προχωράει στην υλοποίηση του δεύτερου σκέλους της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που πέρα από το κλείσιμο για 15 χρόνια του εμπορικού τμήματος του ναυπηγείου επιβάλλει και την εκποίηση των περιουσιακών του στοιχείων!
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ:
Πρόκειται για το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας, το οποίο το 1992 πουλήθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ καθαρό από χρέη στον εφοπλιστή Περατικό, για 8 δισ. δραχμές. Δεν πλήρωσε φράγκο και μέσα σε δύο χρόνια φόρτωσε στο ναυπηγείο χρέη 10 δισ. δραχμές, απέλυσε 300 εργαζόμενους, πήρε θαλασσοδάνεια από την ΕΤΒΑ 7,5 δισ. δραχμές και επέστρεψε το ναυπηγείο για να πουληθεί στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τον Οκτώβρη του 1997 στον επιχειρηματία Ν. Ταβουλάρη με τίμημα 30 δισ. δραχμές, το οποίο ακόμα ξεπληρώνει. Πήρε, εκτός από μία καθετοποιημένη βιομηχανία που διέθετε τρεις δεξαμενές, με δυνατότητα αυτόματης μεταφοράς σχεδίων μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα μηχανήματα κοπής, με ελασματουργεία με αυτόματες μηχανές κοπής, συγκρότημα αμμοβολής - βαφής ελασμάτων που εξυπηρετούνταν από μαγνητογέφυρα, συγκρότημα για κατασκευή τροχαίου υλικού, με δυνατότητα κατασκευής σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού και προίκα 25 δισ. δρχ. εξασφαλισμένες παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Πήρε 7 δισ. δρχ. επιδότηση και 7 δισ. δάνειο για επενδύσεις, που κανείς δεν είδε. Εχει πουλήσει δύο μεγάλα οικόπεδα του ναυπηγείου στην εταιρεία επίπλων ΣΑΤΟ. Από τις τρεις δεξαμενές υπάρχει η μία, καθώς μία νοίκιασε σε ιδιώτη και μία που ήταν και η μεγαλύτερη βούλιαξε πέρσι τον Ιούλη λόγω έλλειψης συντήρησης. Σήμερα έχουν απομείνει στο ναυπηγείο 850 εργαζόμενοι. Εδώ και ένα χρόνο ο Ταβουλάρης τους πληρώνει με έναντι και έχει θέσει το ναυπηγείο σε διαδικασία πτώχευσης σύμφωνα με το άρθρο 99. Ο ίδιος παρέλαβε και το τρίτο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας αυτό στο Νεώριο της Σύρου, το οποίο μετέτρεψε σε καρνάγιο και από 1.200 εργαζόμενους σήμερα δουλεύουν το πολύ 300 εργαζόμενοι.
Βέβαια, σε αυτά να συμπληρωθεί η τραγική κατάσταση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης όπου από 8.000 και πάνω εργαζόμενοι που δούλευαν το καλοκαίρι του 2008, σήμερα είναι ζήτημα αν δουλεύουν 300! Η Ζώνη εξαρτάται άμεσα από την κατάσταση των άλλων ναυπηγείων και τη χαριστική βολή δέχτηκε όταν έκλεισε το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Χώρια ότι είναι απαξιωμένη με «απαρχαιωμένες» εγκαταστάσεις, καθώς οι σχεδιασμοί ΟΛΠ για λογαριασμό των συμφερόντων του μονοπωλίου της COSCO, που λυμαίνεται το πρώτο λιμάνι της χώρας, είναι να αλλάξουν χρήση στους χώρους της.


--
Ανάρτηση Από τον/την ΜΑΚΙΑΒΕΛΙ στο ΕΓΕΡΣΙΣ2 τη 8/13/2012 01:30:00 π.μ.